Administrație

Un parlamentar cere anchetă pentru autostrada Lugoj-Timişoara

Un parlamentar cere anchetă pentru autostrada Lugoj-Timişoara

Autoliv

Lotul 2 al autostrăzii Lugoj-Timişoara ar putea fi blocat din nou de birocraţie şi controale, după ce un deputat din Gorj a cerut Ministerului Transporturilor o verificare amănunţită a modului în care autostrada care va lega Lugojul de cel mai important oraş din Banat şi întreaga Europa a fost realizată până la momentul de faţă. De asemenea, deputatul a sesizat ministerul despre modul dubios în care lucrările la autostradă au fost licitate, iniţial amândouă bucăţile fiind câştigate de o singură firmă şi ca un singur lot.

După contestaţie, lotul s-a împărţit în două mai mici, cu ultimul, lotul 2 de 25,6 kilometri aflat în construcţie între Şanoviţa şi Izvin. În urma altor contestaţii, autostrada a fost din nou scoasă la licitaţie, după ce procedura iniţială a fost pur şi simplu anulată de CNADNR pe motiv că licitaţiile şi contestaţiile numeroase au blocat desfăşurarea proiectului în condiţiile normale aplicate de lege.

Ministerului Tranporturilor i s-a cerut să mobilizeze Corpul de Control pentru a verifica dacă raportul prestaţii-costuri în ceea ce s-a realizat până acum pe lotul al doilea al autostrăzii Lugoj-Timişoara este corect şi în termenii impuşi de lege. Cererea vine de la un deputat de Gorj, Scarlat Iriza, care solicită verificările tocmai pentru că, se arată în cerere, lucrările la autostradă au creat de-a lungul timpului o serie de controverse în spaţiul public.

„Iniţial lotul 2 a fost scos la licitaţie împreună cu lotul 1. Ulterior, proiectul a fost separat, iar licitaţia lansată de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a fost atacată de nenumărate ori prin contestaţii. În cele din urmă, incapabilă să facă faţă contestaţiilor care au fost confirmate şi de către instanţa de judecată, CNADNR a decis în 2012 să anuleze licitaţia şi să facă o altă procedură de achiziţie publică. Şi în aceste condiţii, de la realizare până la semnarea contractului a mai fost nevoie de un an şi jumătate”, se arată în interpretarea parlamentară, scrie Timpolis.

Deputatul de Gorj vrea să primească lămuriri şi în legătură cu costurile aferente realizării celor 25,6 kilometri de autostradă, care se ridică la suma de 96,4 milioane de euro.

„A fost nevoie de aproape trei ani şi o lună pentru a ajunge de la licitaţie la şantier. Stadiul birocratic, licitaţie, contestaţii şi procese a fost mai mare decât perioada necesară ca întregul proiect să fie construit fizic”, a precizat deputatul, citat de Timpolis.

Pentru proiectul lotului 2 din autostrada Lugoj-Timişoara, CNADNR a alocat în 2014 suma de 56 de milioane de euro. Lucrarea, care va avea zece poduri şi podeţe şi 15 pasaje, se estimează că va avea o dată de dare în utilizare la finalul lui 2015 sau începutul lui 2016.

Vezi comentarii (1)

1 Comment

  1. paulescu

    5 mai 2015 at 20:24

    Felicitari! Fain siteul, vad ca sunt cei mai buni oameni de la Redesteptare aici! Sper sa faceti treaba buna, imi placeau stirie voastre si cand erati acolo. O sa va urmaresc. Bafta!

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Mai multe în Administrație

Consilierii județului Timiș se întrunesc la sfârșitul lunii. Vezi ce proiecte au pe ordinea de zi

Banatenii23 iunie 2017

Galerie FOTO – Prima comună din Banat care profită de pe urma autostrăzii Timisoara-Lugoj și își dezvoltă turismul local

Gabriel Iosa22 iunie 2017

Cine se dă ANAF TIMIȘ pe Facebook? Fiscul timișean contestă pagina de pe rețeaua de socializare

Banatenii21 iunie 2017

Ședință Consiliul Local Lugoj! Mai multe familii vor primi terenuri pentru construcția de locuințe

Banatenii21 iunie 2017

Primarul Timișoarei a dat dispoziție să se amenajeze „în regim turbo” o pistă pentru „bicicliștii răi”

Banatenii20 iunie 2017

Doi consilieri cer Consiliului Local Lugoj desființarea unei taxe încasate ilegal de la populație

Banatenii20 iunie 2017

C.A.P-ul e reîniviat în Caraș-Severin! Locuitorii unei comune se asociază să-și lucreze pământurile și să-și crească animalele

Banatenii20 iunie 2017

Lugojul rămâne fără societățile de salubritate și furnizarea apei. Meridian și Salprest nu vor mai avea voie să presteze servicii către populație

Banatenii19 iunie 2017

Salprest, la un pas de închidere. Retim e noul operator de salubritate pentru zona Lugojului

Banatenii15 iunie 2017

Proiect modern pentru transformarea pieței unei localități de lângă Lugoj

Banatenii14 iunie 2017

Mai mulți consilieri locali riscă amenzi de până în 2.000 de lei. Ce trebuie să facă în maxim două zile

Banatenii13 iunie 2017

Se surpă asfaltul sub mașini, în centrul Lugojului. Circulația e blocată pe un sens

Banatenii12 iunie 2017