Actualitate

Patru hectare de hale de la Lugomet vor fi demolate. Bojin vinde teren și la Rieker

Patru hectare de hale de la Lugomet vor fi demolate. Bojin vinde teren și la Rieker

Autoliv

Tranzacția pe care o pun la cale Titu Bojin și patronii lanțului de magazine Dedeman presupune demolarea unei mari părți a fostei fabrici IURT. Informația a fost confirmată de Titu Bojin, care se află în Spania în prezent.

”Deocamdată nu am perfectat documentele, însă dacă vom realiza tranzacția va fi nevoie să se dărâme circa 4 hectare din terenul nostru de 25 de hectare”.

Clădirile ce vor fi puse la pământ sunt cele dintre Rieker și Silcom, partea de la stradă. Acolo, frații Pavăl doresc să construiască un magazin Dedeman, una din cele mai importante companii de bricolaj din Europa Centrală și de Est.

Conform unor surse apropiate înțelegerii, ar urma ca reprezentanții Dedeman să se ocupe de demolare printr-o firmă din Iași, urmând ca tot ei să și valorifice materialele rămase în urma dărâmăturilor. De asemenea, Bojin confirmă și zvonurile conform cărora o altă parte a halelor de la fostul IURT ar fi vândute către firma Rieker. Acesta ar putea fi și un semn că Lugomet își cam face bagajele, mai ales că angajații spun că nu sunt plătiți la zi și că li s-a transmis că în curând, când se încheie și ultimele comenzi, se va închide și ultima hală în care se mai produce.

”Cu Riecker nu am semnat, suntem în discuții pentru un teren, dar nu am semnat nimic. Rămân și halele în care se lucrează la ora actuală… nu, nu … deocamdată nu se închide nimic”.

ISTORIA

Conform Cartei de onoare a fabricii, Întreprinderea de Utilaje de Ridicat și Transportat (I.U.R.T.) s-a înființat în urma aprobării lucrărilor de investiții, prin HOTĂRÂREA CONSILIULUI DE MINIȘTRI Nr. 1351/30 DECEMBRIE 1975. Se întinde pe o suprafață de 28,6 ha. Lucrările au început în martie 1977 pe un teren inundabil fapt ce a condus la necesitatea ridicării solului cu 4 m. În 6 decembrie 1978 părăsesc poarta întreprinderii primele produse cu marca I.U.R.T, macarale pivotante din gama de la 1 la 5 to forță. Anul 1980 aduce cu sine stabilirea profilului de fabricație pentru sectorul rece: P.R.E. monogrinda și bigrinda în gama de la 1— 20 to forts, automacarale hidraulice, macarale pivotante cu braț rotitor, trolii electrice reversibile, piese de schimb.

În 2 iunie 1983 unitatea primește vizita conducerii superioare de partid și stat. După aterizarea elicopterului prezidențial la Liceul Agricol, coloana oficială avându-1 în frunte pe Nicolae Ceaușescu sosește la I.U.R.T. 1983 este anul în care întreprinderea începe să livreze la export. Primele 19 piese sunt livrate în R.D.G, apoi pleacă produse în U.R.S.S, Pakistan, Egipt, Siria, Irak etc.

”În 1989, lucrau aici un număr de aproximativ 2.600 salariaţi. La evenimentele din Decembrie 1989 angajații din I.U.R.T Lugoj participă activ și efectiv la manifestații avându-i în frunte pe vopsitorul — pictor Kovacs Iosif și lăcătușul Paul Sandu”, se mai arată în documentul fabricii.

Anul 2002 aduce cu sine și măsura fermă luată de A.P.A.P.S de privatizare a Lugomet-ului, noul nume dat fabricii după Revoluție. În primul rând sunt întocmite și apoi reactualizate datele societății, după mai multe runde de negocieri între organele statului și participanții la licitația de privatizare: Dunav International, Bega-Grup și persoana Bojin Titu, câștigă licitația cel din urmă și devine acționar majoritar la data de 13.07.2002, realizându-se pentru prima dată semnarea documentelor în afara Bucureștiului prin participarea președintelui A.P.A.P.S. Ovidiu Mușetescu.

Vezi comentarii (3)

3 Comments

  1. boro

    9 octombrie 2015 at 0:11

    Bojin a distrus IURT-ul. Mare păcat…

  2. Indy

    9 octombrie 2015 at 9:49

    Gunoiul care a pus pe butuci IURT-ul. Sper sa-l vad in curand la racoare si cu averea comfiscata !

  3. dumitru

    9 octombrie 2015 at 11:34

    BRAVII NOSTRI CONDUCATORI VINDETI SI DISTRUGETI CE S-A CONSTRUIT DIN BANII POPORULUI

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Actualitate

Mai multe în Actualitate

Accident mortal pe autostrada Timișoara – Arad. Cum s-a petrecut tragedia în care au murit doi șoferi de TIR

Banatenii22 august 2017

Cine îi poate opri pe romii care trag cu pistoale pe străzile Lugojului. Încă un conflict armat şi niciun arestat

Banatenii22 august 2017

Decizie „bombă” în dosarul procurorului DNA care a cerut închisoare pentru Ostaficiuc, Ciuhandu, Cojocari și alți „grei” din Timișoara

Banatenii18 august 2017

Şeful clanului de romi acuzat că a cerut taxă de protecţie neagă implicarea în conflictul armat de la Lugoj

Banatenii18 august 2017

Focuri de armă pe o stradă din Lugoj. Din nou romii sunt protagoniştii scandalului

Banatenii18 august 2017

Clanurile ţigăneşti au început să se încaiere şi la Timişoara, după ce toată vara Lugojul a fost “teatru de război”

Banatenii17 august 2017

Un fost militar din Craiova, condamnat la Timișoara pentru uciderea iubitei cu 23 de ani mai în vârstă

Banatenii17 august 2017

VIDEO Imagini spectaculoase de pe traseul autostrăzii aflate în construcție, în zona Lugoj-Deva

Banatenii17 august 2017

VIDEO Primăria Lugoj a instalat camere să-i prindă pe cei care aruncă gunoaie, însă i-a filmat pe cei care se “iubesc în boscheți”

Banatenii16 august 2017

Aeroportul Internaţional Timişoara sărbătoreşte pasagerul 1.000.000

Banatenii16 august 2017

Boala care face ravagii vara. Câte cazuri au fost descoperite în Timiș

Banatenii14 august 2017

VIDEO Ţiganii implicaţi în ultimul scandal cu topoare de la Lugoj sunt liberi să continue măcelul

Banatenii14 august 2017