Actualitate

A împlinit 115 ani. Anul acesta aflăm cât mai rezistă Podul de Fier

A împlinit 115 ani. Anul acesta aflăm cât mai rezistă Podul de Fier

Autoliv

Banatenii

Podul de Fier, simbol al orașului Lugoj stârnește aprigi polemici și dispute în ultima vreme. Având la bază documentele care arată că podul a ieșit din garanție în urmă 14 ani, tot mai multe persoane cer refacerea obiectivului. Consilierii independenți Liviu Brândușoni și Marius Martinescu au anunțat că vor propune în ședința Consiliului Local refacerea podului.

Scurt istoric al podului

Până în anul 1901, cele două maluri ale râului Timiş erau legate între ele printr-un pod de lemn. Din cauza gradului mare de uzură, autoritățile de atunci au hotărât înlocuirea lui cu un pod de fier, mult mai trainic, care să facă față cerințelor începutului de secol XX.

Municipalitatea a comandat uzinelor din Reşiţa, execuția podului. 185 de tone de grinzi şi accesorii din fier au fost transportate de la Reșița la Lugoj cu care trase de boi, iar în vara anului 1902, podul este dat în folosință. Noua construcţie, o adevărată minune a tehnicii de atunci a devenit un simbol al oraşului de pe Timiş.

Expertiza de care nu s-a ținut cont

În anul 2002, la împlinirea vârstei de 100 de ani, podul a ieșit din garanția firmei constructoare și în această situație trebuia executată o expertiză tehnică în vederea constatării gradului de uzură a podului și stabilirea lucrărilor necesare consolidării lui.

“În anul 2007 s-a întocmit o expertiză tehnică în care erau consemnate lucrările ce se impuneau pentru consolidarea podului. Din câte îmi amintesc în primul mandat al lui Boldea s-au executat doar lucrări de vopsire și de cablare. Structura de rezistență nu a fost înlocuită. Nu am cunoștință de solicitarea unei noi expertize dar consider că nu este necesară. Ar însemna să cheltuim inutil bani deoarece vechile problem semnalate de prima expertiză nu au fost remediate. Ele mai există și în mod sigur s-au agravat. Acum mai bine de 100 de ani, tehnologia prelucrării metalelor era alta. Cantitatea mare de carbon care se găsește în structura grinzilor face ca acestea în timp să devină casante. Acesta este un element de mare risc. Dacă sunteți atenți, când trec mașini pe Podul de Fier, acesta are o trepidație ciudată. La lucrările metalice curbarea din contrasăgeată trebuie să preia sarcina. Aici vorbim deja de rigidizarea construcției și efectul se simte. Restricționarea tonajului la trecerea peste pod, după bunul plac al primăriei și al clienților casei,  de la 1,5 tone la 2,5 tone este un joc periculos. Podul văzut dinspre albia râului este imaginea lui reală a gradului său mare de uzură. Profilurile găurite de rugină indică o deteriorare masivă”, spune Marius Martinescu, fostul primar al Lugojului.

Primăria comandă o nouă expertiză

În Programul de investiții pe 2016 este prevăzută efectuarea unei noi expertize estimată la 140 000 de lei.

“Expertiza tehnică efectuată în anul 2006 a fost efectuată de către Institutul de cercetări în transporturi INCERTRANS S.A., podul fiind încadrat din punct de vedere al stării tehnice, în clasa tehnică IV. Soluțiile propuse de către colectivul de experți au fost de reparare a infrastructurii și suprastructurii podului și remedierea căii de rulare pe pod. S-au realizat lucrări de sablare și vopsire ( protecție împotriva coroziunii)  la suprastructura podului și remedierea căii de pe pod. Expertiza tehnică cuprinsă în Programul de investiții pe 2016, este estimată la 140 000 lei și este necesară având în vedere prevederile legale privind urmărirea comportării în timp a construcțiilor, Podul de Fier fiind încadrat în categoria de importanță “B” , construcții de importanță deosebită”, declară  Francisc Boldea, primarul municipiului Lugoj.

Clic pentru a adăuga un comentariu

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Actualitate

Mai multe în Actualitate

Panică pe linia ferată. O locomotivă care a luat foc din cauza unui furtun de ulei nu a putut fi „ruptă” de vagoanele pline cu gaz pe care le tracta

Banatenii20 iulie 2017

Un nou show aviatic în apropiere de Lacul Surduc. Ziua Aviaţiei este marcată în satul lui Traian Vuia

Banatenii20 iulie 2017

Un IT-ist din Timişoara primeşte de la Statul Român peste 5.000 de euro, despăgubiri morale şi materiale, pentru că a lovit un câine pe autostradă

Daniel Dancea20 iulie 2017

Toate explicaţiile despre cum “s-a rupt” trenul Timişoara-Bucureşti, la Radomireşti. Culmea e că nu sunt oferite de CFR!

Banatenii19 iulie 2017

VIDEO Tinerii cântăreți care au făcut senzație în centrul Timișoarei. Robu a fost impresionat și s-a oprit să îi asculte

Banatenii19 iulie 2017

Servicii Complete pentru Nunta sau Botez, Dj, Foto-Video, Schela de Lumini si Fum pentru Dansul Mirilor (P)

Banatenii18 iulie 2017

Controale pe şantierele de la autostrăzi: calitatea slabă a materialelor, mobilizarea insuficientă a constructorilor şi lucrări neconforme proiectului

Banatenii17 iulie 2017

O timişoreancă a uitat o plasă cu o sumă importantă de bani într-o sală de aşteptare. A avut noroc că au găsit-o jandarmii

Banatenii14 iulie 2017

Jandarmii timişeni au descins în piaţa din Lugoj, ca să-i prindă pe traficanţii de ţigări. Au găsit doar un singur contrabandist

Banatenii13 iulie 2017

Un taximetrist din Timişoara a furat telefonul unui client. A fost reţinut de poliţişti

Banatenii13 iulie 2017

Un hotel simbol din Herculane, sancţionat de Ministerul Turismului din cauza condiţiilor proaste de cazare

Banatenii12 iulie 2017

Doi bărbaţi s-au bătut pentru droguri, într-un cartier din Timişoara, şi i-au prins jandarmii

Banatenii11 iulie 2017